Developed by JoomVision.com

Šentanel - Turistična vas Šentanel - Turistična vas

Mlinarska in rekreacijska pot

PDFPrintE-mail

Svojevrstna pokrajina in izvirnost, ki se popotniku razkazuje na vsakem koraku v osrčju Koroške, je zadosten razlog, da prehodimo Mlinarsko pot, ki po nekaj urah lahko preide v Rekreacijsko pot. Mlinarska pot vodi mimo Štoparjevega mostu na Poljani, po dolini Šentanelske reke. Pot vodi po dolini do obeležja, kjer je stal Kajžerjev mlin, nato do Zvonikovega mlina, nadalje proti Koroševi elektrarni, ki izkorišča vodo iz potoka. Ozka steza se vzpenja ob potoku, kjer so ob vznožju vidne sledi Peršatovega in Mikelnovega mlina, ki ga je nadomestila majhna elektrarna. Smerokaz Mlinska pot usmerja popotnike do obnovljene kapelice in mimo turistične kmetije Mikl. Svoje storitve nudi tudi le pet minut oddaljena turistična kmetija Koroš s častitljivo lipo in starodavno kaščo. Pot nadaljujemo mimo idilično urejene kmetije Peršat in kmetije Gradišnik. Po poti navzdol se spustite v dolino Belškega potoka tik ob avstrijski meji, kjer je nekoč deloval Gradišnikov mlin in Pogačev ter Vinkov mlin na avstrijski strani. Ponovno se povzpnemo v hrib in prispemo do bio kmetije Jamnik. Tik ob meji z Avstrijo obidemo kmetijo Ling in v bližini lepo preurejeno Sonjakovo karavlo tik ob avstrijski meji. Ponovno se usmerimo proti Povhovemu mlinu, kjer zaključimo Mlinarsko pot.

Iz Mlinarske poti lahko pri kmetiji Mikl zavijete na Rekreacijsko pot proti Šentanelu. Pri smerokazu vodi pot mimo kmetij Pečar, Pernat, Kozul in po enourni hoji prispete do turistične kmetije Dvornik, kjer si lahko ogledate Zbirko kmečkega orodja. Od tod dalje nadaljujete do Gornikove kmetije, kjer stoji kapelica sv. Uršule, ki varuje mogočne Gornikove lipe. Pot nadaljujete po strmi stezi ob robu Gornikove globače do središča turistične vasi Šentanel. Tu vas očara Brusnikova bajta, častitljiva cerkev sv. Danijela, lepo urejeno pokopališče ob cerkvi je tudi poslednje prebivališče Luke Kramolca, Kramolčeva kašča, spomenik NOB… Šentanel boste zapustili polni lepih vtisov, navzdol mimo Kolmanove domačije. Le pet minut je oddaljena turistična kmetija Ploder. Pot nadaljujemo mimo Lužnikove domačije navzdol po stezi v Lužnikovo reko do Polhovega mlina, kjer se Mlinarska in Rekreacijska pot skleneta.